bubblesnaargriekenland.reismee.nl

kanaal van Korinthe

Zondag 24 maart: De bedoeling was om via Korinthe naar Mykines te verhuizen, een rit van iets meer dan 100 km. Dus vanochtend op ons gemak opgeruimd, een praatje gemaakt met de eigenaresse van de camping en met onze nederlandse buurman. Om 10.30 reden we de camping af. Athene uit rijden ging best snel en vervolgens via de kustweg richting Korinthe.

In Korinthe verbindt een 6 km lang, 80 meter diep kanaal de Golf van Saronikos met de Golf van Korinthe. Het kanaal werd in 1893 in gebruik genomen en bekortte de vaarweg met 350 km. Het kanaal is echter niet geschikt voor de huidige grote vrachtschepen.

Er is ruim voldoende parkeerplaats bij de brug over het kanaal. Ook zijn er enkele restaurantjes en souvenirshops. Na bezichtiging van het kanaal zetten we koers richting camping Atreus in Mykines. Helaas, volgens de acsi-gids zou deze camping 20 maart open gaan, maar aangekomen zag de camping er niet echt klaar voor het seizoen uit.

Met wat moeite de eigenaar opgespoord die ons vertelde dat de camping pas 1 april zou opengaan. Besloten om verder naar het zuiden te rijden, 150 km verder dan bedoeld. Er zijn in dit seizoen maar weinig campings open. Het was vast onze geluksdag want onderweg was er ook nog een stuk weg afgesloten. Om 16.30 arriveerden we op een camping, aan de zee in de buurt van Gythion. Er staan nog 6 andere kampeerders.

De route was wel afwisselend, bergachtig, veel struikgewas, maar ook bewoonde delen met landbouw. 16 km ten noorden van Tripolis zagen we een groot meer, echter er stonden wel erg veel bomen in dat meer, op de kaart kunnen we geen meer vinden in die buurt.

Dichtbij de camping is al een strand taveerne open, daar hebben we vanavond gegeten, eenvoudig, maar lekker.

Ben

Kanaal van Korinthe is best een aardige plek om even te kijken. Wat vonden jullie van de beheerster van camping Athens. Op het eerste gezicht een Kenau, maar wel hulpvaardig op haar manier. Welke camping staan jullie in Gythion?