bubblesnaargriekenland.reismee.nl

Welkom op ons Griekenland Reislog!

Hallo en welkom op ons Griekenland reislog!

Vanmorgen zijn we vertrokken voor een bezoek aan Griekenland. De heenweg zal gaan via Duitsland, Oostenrijk, Kroatie, Servie en Macedonie.

De bedoeling was om tegen 08.30 thuis weg te rijden, maar we versliepen ons. Uiteindelijk reden we om 09.15 de autoweg op richting Antwerpen.

Net voor Antwerpen was er wat vertraging, er stond een beschadigde auto dwars tegen de vangrail, dus maar een vrije rijbaan. Vervolgens was bij Lummen de weg dicht vanwege een ongeval, dus dan maar verder richting Hasselt; daar lag een auto op zijn kop op een toerit, gelukkig geen hinder voor ons. Via Genk weer naar de juiste weg en vervolgens geen verkeersproblemen meer voor ons. Wel heel erg veel tegemoetkomend verkeer, er eindigen dit weekend voorjaarsvakanties in Nederland en een deel van Duitsland.

Veel parkeerplaatsen zijn goed gevuld met vrachtwagens. De chauffeurs moeten ook wel eens een wasje doen, die was drogen kan dan aan een draad die je spant onder een openstaande motorkap.

Na Koblenz begon het te regenen. Vervelend om in te rijden zeker omdat er ook een harde wind stond. Door de vele buien werd het ook al vroeg donker.

Wat opviel was het vele vuil dat er langs de autowegen ligt; overal liggen flesjes, blikjes plastic zakjes en ander verpakkingsmateriaal in de bermen.

De meeste campings zijn in dit seizoen nog gesloten, maar we overnachten met nog 2 andere campers op een erg mooi aangelegde camperplaats in een dorpje 45 km ten westen van Neurenberg. Douche, toilet, elektra en zelfs een wasmachine aanwezig. Er is zelfs gratis internet. Nadeel: het stormt.

Het dorpje Wolframs-Eschenbach heeft een heel apart bewerkte torenspits.

Vanaf nu kun je hier regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar wij ons bevinden en waar wij zijn geweest! De geplande reisroute tot Athene zie je hieronder op het plaatje. Wat we gaan doen na Athene bekijken we dan wel weer.

Wij zien je graag terug op ons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!

Groetjes,

Martine, Thieu en Bubbles

Godelive

Wij gaan jullie volgen
Groetjes en een goeie reis!! ???

Nellie

Fijne reis

Wim

Natuurlijk gaan we jullie volgen, want de verslagen zijn altijd goed geschreven, en leuk om te lezen. Fijn dat er deze keer een kaart bij is.
Goede reis verder, groeten uit Tholen.

Ben en Godelive van Dommelen

De spits is er af. Wij gaan jullie met belangstelling weer volgen. Natuurlijk met extra aandacht voor Griekenland. Zie dat jullie Kato Gatzea aandoen. Wanneer jullie op camping Hellas of Sikia arriveren graag even de groeten doen van ons. Vorig jaar geïnspecteerd daar. Goede reis en veel plezier.
Groetjes van Ben en Godelive